
Інформація
Понеділок – Вівторок: вихідний
Середа – Неділя
10:00 – 18:00
Каса до 17:30
Туристичні групи (подорожі груп туристів, організовані туристичним підприємством, іншим підприємством, установою чи організацією) з наповненістю не менше 10 осіб можуть відвідати експозиції музею з середи по неділю, за умови, що візит буде сплановано не пізніше, ніж за 24 години до орієнтовної години приїзду.
Замовити екскурсії можна за номерами телефонів: +38 096 218 42 29 – Великий палац, +38 096 218 44 09 – Китайський палац.
Вартість вхідних квитків у Великий палац і Музей східного мистецтва:
- для дорослих: 200 грн
- для дітей і пенсіонерів: 100 грн
- для студентів: 150 грн
- проведення майстер-класу або квесту: 150 грн
Вартість сімейних квитків:
- 1 дорослий + 1 або 2 дитини: 300 грн
- 2 дорослих + 1 або 2 дитини: 500 грн
Вартість екскурсій у Великому палаці для групи до 20 осіб:
- для дорослих: 700 грн
- для дітей і пенсіонерів: 500 грн
- для студентів: 600 грн
Вартість екскурсій у Музеї східного мистецтва для групи до 20 осіб:
- для дорослих: 500 грн
- для дітей і пенсіонерів: 300 грн
- для студентів: 400 грн
- іноземною мовою (англійською, для групи до 10 осіб): 1000 грн
+38 096 218 42 29 – Великий палац
+38 096 218 44 09 – Китайський палац
Великий палац Золочівського замку
Золочівський замок – пам’ятка архітектури та оборонного мистецтва ХVIІ ст., музейний підрозділ Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького. Разом з Олеським та Підгорецьким замками входить до популярного туристичного маршруту «Золота підкова Львівщини».
Золочівський замок збудований на замовлення Якуба Собеського невідомим італійським архітектором за неоголландською системою оборони, відноситься до типу «palazzo in fortezzo» («палац у фортеці»). Вмурований у західну оборонну стіну замку кам’яний хрест з написом «ANNO DOMINI 1634» («Року Божого 1634») свідчить про завершення будівництва. Товсті земляні вали, зовні підмуровані тесаним каменем, утворюють непробивні оборонні стіни (куртини), що обрамляють замковий двір розміром 110х110 м. По кутах двору підносяться могутні бастіони, прикрашені декоративними вежечками-кавальєрами. До фортифікаційних укріплень відносились: сухий рів навколо замку (сьогодні засипаний), равелін – передбрамне укріплення, звідний міст, що з’єднував равелін із в’їзною брамою, та в’їзна вежа.
Із давньої забудови замкового двору до сьогодні збереглись лише палаци – Великий житловий, збудований у стилі пізнього Ренесансу та Китайський, данина моді на «китайщину», що поширилась Європою наприкінці ХVІІ – у ХVІІІ ст. Згідно з Інвентарним описом Золочівського замку 1738 р. у дворі були дві двірські офіцини – будиночки для працівників замку, шпихлір (комора), кухня з пекарнею, поблизу криниця, а далі ще одна офіцина – гостьова. В описі також згадані два італійські парки.
Великий житловий палац має характерний для стилю Ренесанс декор фасадів, вишукані обрамлення вікон і дверей. На першому поверсі будівлі знаходилися скарбниці, комори, креденсерське приміщення, де зберігали столове приладдя, та родинна каплиця. Другий поверх призначався для комфортного життя господарів та прийомів гостей. У палаці збережена рідкісна для ХVIІ ст. система каналізації, якої на той час не було навіть у Версалі.
Майже півтора століття Золочівський замок належав родині Собеських. З 1674 по 1696 рр. був королівською резиденцією Яна ІІІ Собеського. У ХVIІІ ст., перейшовши у власність литовської родини Радзивіллів, замок утратив оборонне значення. У ХІХ ст. замком володіла родина апеляційного радника зі Львова, графа Лукаша Комарницького. З кінця ХІХ ст. і до 1954 р. у замку почергово була австрійська, польська, радянська, німецька і знову радянська тюрми, потім – профтехучилище. У трагічний 1941 р. замок став місцем страти енкаведистами 647 місцевих жителів.
У 1986 р. Золочівський замок передали Львівській картинній галереї. 1995 р. під час реставрації замку, неподалік відкрили капличку-пам’ятник жертвам радянського терору (скульптор Т. Бриж, архітектор В. Каменщик).
Великий палац відчинено для відвідувачів 9 серпня 2009 р. В експозиційних залах першого поверху представлена історія замку від найдавніших часів до сьогодення. До огляду виставлені археологічні знахідки поселення висоцької культури ХІІ – VIІІ ст. до н.е. поблизу Золочева, артефакти, пов’язані з історією оборони й життям мешканців замку, портрети господарів, написані малярами ХVIІ – ХVIІІ ст. У палацовій каплиці зберігаються давні українські ікони – Богородиця Одигітрії та св. Миколай.
У покоях господарів на другому поверсі палацу розгорнута експозиція, що відтворює інтер’єри періоду історизму. Меблі ХІХ – початку ХХ ст. наслідують кращі зразки меблярства попередніх епох. Інтер'єри доповнюють вишуканий посуд з найвідоміших європейських мануфактур, килими та мисливські трофеї ХІХ ст. Живопис на міфологічну та біблійну тематику представлений полотнами художників з мистецьких збірок Любомирських, Пінінських, Баворовських, Дідушицьких. Особливу увагу привертає монументальне полотно М. Альтомонте «Битва під Парканами», що прославляє величну перемогу війська Яна ІІІ Собеського над турками у ХVIІ ст.
Ваблять загадковістю підземелля Великого палацу, де експонується різьба по каменю майстрів ХV – ХІХ ст. та гасові лампи.
Таємниці замку та побуту його мешканців ви зможете найкраще пізнати під час оглядових і тематичних екскурсій.
Музей східного мистецтва
Музей східного мистецтва відділу «Музей-заповідник «Золочівський замок» – музейний підрозділ Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького й одна з перлин маршруту «Золота підкова Львівщини».
Китайський палац, де сьогодні функціонує Музей східного мистецтва, був збудований у дворі Золочівського замку-фортеці на замовлення короля Речі Посполитої Яна ІІІ Собеського. Тривале зведення споруди у формі ротонди з бічними прибудовами та елементами «шинуазрі» (з фр. «китайщина») завершилось у 1728–1730 рр., коли власником резиденції став старший син короля, похресник Людовіка XIV, Якуб Людвік Собеський. Назва «Китайський палац» фігурує в замкових інвентарях із 1768 р. Функцію відпочинкового палацу з коштовними східними речами в інтер’єрах він виконував менше століття.
Музей східного мистецтва відкрито 21 травня 2004 р. У Китайському палаці, який унаочнює культурний діалог Заходу зі Сходом, ви дізнаєтесь як Схід формував естетичні смаки Європи XVII – XVIIІ ст., увійшов в її художні колекції і культурний побут. На експозиції, сформованій із артефактів з приватних збірок шляхетських родів Любомирських, Дідушицьких, Лянцкоронських, представлені пам’ятки культу і декоративно-ужиткового мистецтва, які демонструють майстерність виконавців і безперервність східних культурних традицій, що налічують тисячі або ж сотні років.
Музей, що репрезентує культуру Азійського континенту та Єгипту, відомий своїми колекціями китайської порцеляни, перебірчастих емалей, різьблених виробів із каменю і дерева, китайського живопису і вишивки, японської ксилографії, окімоно і цуб, буддійської металевої скульптури, мусульманських килимів та обладунків.
У ньому можна дізнатися про те, як сприймали і творчо осмислювали східні традиції у європейському мистецькому світі, якими були перші колекції східного мистецтва на сучасних українських теренах, знайти підтвердження культурних зв’язків України і Сходу впродовж століть.
Експозиція Музею східного мистецтва здивує вас шляхетною простотою й символічністю малюнків на порцелянових вазах, загадковим поглядом вирізьбленої зі слонової кістки японської берегині ритуалів і традицій міко, подихом вічності в скульптурних зображеннях умиротворених буддійських божеств, світлом Єрусалима у творі І. Малиновського, іншими унікальними витворами східного художнього генія. Атмосфера традиційних східних образів і символів сприятиме вдумливому спогляданню та особливому медитативному спокою, роздумам про вічні цінності у сучасному жаскому світі.
Якнайбільше вражень від експозиції музею можна отримати під час екскурсій (оглядових і тематичних), що розкривають сенси і найтонші нюанси східних традицій. Також запрошуємо вас на чайні церемонії, наповнені легендами і чарівними історіями, які проводить чайний майстер на другому поверсі Китайського палацу.
Довкола палацу – східний сад – місце, де усамітнене замилування природою спонукає до уявних мандрівок в минуле, роздумів про сьогодення, мрій про майбуття.
The Grand Palace of Zolochiv Castle
Zolochiv Castle is a monument of the defensive architecture of the 17th century, as well as a museum unit of Borys Voznytskyi Lviv National Art Gallery. It is included in the popular "Golden Horseshoe of Lviv Region'' tourist route, along with Oleskо and Pidhіrtsі Сastles.
Zolochiv Castle was constructed at the request of Jakub Sobieski, the father of Jan III Sobieski, King of the Polish-Lithuanian Commonwealth. Built by an unknown Italian architect on the principle of the Neo-Dutch defence system, it belongs to the palazzo in fortezza type (from Italian: palace in a fortress). A stone cross with the inscription ANNO DOMINI 1634, built into the castle's western defensive wall, marks the completion of the construction. The impenetrable defensive walls (from French: courtine) that frame the castle yard measuring 110x110 m are formed by thick earthen ramparts lined by hewn stone externally. Mighty bastions decorated with cavalier turrets rise at the corners of the yard. The fortifications used to consist of a dry ditch around the castle (filled up now), a ravelin (a pre-gate wall), a drawbridge connecting the ravelin with the entrance gate, and an entrance tower.
Only two palaces have survived from the ancient construction of the castle yard—the Grand Residential Palace, built in the late Renaissance style, and the Chinese Palace, a bright example of the Chinoiserie style that emerged in the context of an overwhelming fascination with China and was spread throughout Europe at the end of the 17th–18th centuries. According to the inventory records of 1738, among the structures erected in the courtyard of Zolochiv Castle, there were two annexes that served as houses for the castle workers, a storehouse, a kitchen with a bakery, a well, and a guesthouse. Two Italian parks are also mentioned in the records.
The facade as well as the exquisite window and door frames of the Grand Residential Palace were decorated in the Renaissance style. On the ground floor of the building were treasuries, storerooms, a cutlery storage room, and a family chapel. First-floor rooms were intended for the comfortable life of homeowners and receiving guests. Furthermore, the palace had a sewerage system, which was rare for the 17th century and did not even exist in Versailles at that time.
The Sobieski family owned Zolochiv Castle for nearly a century and a half. From 1674 to 1696, it served as the royal residence of Jan III Sobieski. After passing to the Lithuanian Radziwill family in the 18th century, the castle lost its defensive significance. In the 19th century, the building belonged to the family of Count Lukasz Komarnicki, an appellate councillor from Lviv. From the late 19th century up to 1954, the castle housed Austrian, Polish, Soviet, German, and then again Soviet prisons, as well as a professional technical school. In the tragic year of 1941, 647 local residents were executed by NKVD (People's Commissariat for Internal Affairs) officers in the castle’s territory.
In 1986, Zolochiv Castle was transferred to the control of the Lviv Art Gallery. A memorial chapel to the victims of the Soviet terror, which was created by the sculptress Teodosia Bryzh and the architect Vasyl Kamenshchyk, was opened nearby during the castle's restoration in 1995.
The Grand Palace first welcomed its visitors on August 9, 2009. The exhibition halls of the ground floor present the castle's history from ancient times to the present. One may see the archaeological findings from the Vysotska culture settlement near Zolochiv (12th–8th c. BC), the artefacts related to the defence of the castle as well as the life of its inhabitants, and the portraits of its owners painted by the 17th–18th-century artists. Also, the ancient Ukrainian icons of the Virgin Hodegetria and St. Nicholas are housed in the palace chapel.
On the first floor of the palace, in the chambers of the owners, there is an exhibition that recreates the interiors of the Historicist period. Furniture of the 19th and early 20th centuries imitates the best furnishing examples of previous eras. Exquisite tableware from the most renowned European manufactories, carpets, and 19th-century hunting trophies complete the interior decor. Paintings on mythological and biblical themes are represented by works from the art collections of the Lubomirski, Pininski, Baworowski, and Dzieduszycki families. Of particular significance is Martino Altomonte's monumental painting, The Battle of Parkany, which glorifies the epic victory of Jan III Sobieski’s troops over the Turks in the 17th century.
The Grand Palace's dungeons intrigue with their mystery, displaying kerosene lamps as well as stone carvings by masters of the 15th–19th centuries.
A wide range of sightseeing and thematic excursions can help the visitors to best learn about the castle's secrets and really plunge into the atmosphere and the lifestyle of that time.
Museum of Oriental Art
One of the pearls of the "Golden Horseshoe of the Lviv region" tour is the Museum of Oriental Art. It is a department of the Museum-Reserve Zolochiv Castle, as well as the museum branch of Borys Voznytskyi Lviv National Art Gallery.
The Museum of Oriental Art is housed in the premises of the Chinese Palace built by the order of Jan III Sobieski, King of the Polish–Lithuanian Commonwealth, in the courtyard of the Zolochiv Castle. The building was designed in the form of a rotunda with side extensions and elements of chinoiserie (from French: Chinese). The long-term construction of the palace was completed between 1728 and 1730, when Jakub Ludwik Sobieski, the eldest son of the king and the godson of Louis XIV, became the new owner of the residence. The name "Chinese Palace" appeared in the castle inventory in 1768. Furnished with valuable oriental artefacts, it was used as a recreational palace for less than a century.
The Museum of Oriental Art first opened its doors on May 21, 2004. The Chinese Palace highlights the cultural dialogue between West and East—the Eastern influence on European aesthetic tastes in the 17th–18th centuries, its emergence in the European art collections and its representation in European daily cultural life. The exposition includes the artefacts from private collections of the Lubomіrski, the Dzieduszycki and the Lanckoronski noble families. It displays religious items as well as decorative and applied arts, demonstrating the masters’ skills and the continuity of thousands or hundreds of years of Oriental cultural traditions.
The museum represents the culture of the Asian continent and Egypt. It is well-known for its collections of Chinese porcelain, cloisonné enamels, stone and wood carvings, Chinese painting and embroidery as well as Japanese woodcuts, okimonos and tsubas, Buddhist metal sculpture, and Muslim carpets and armors.
How were Eastern traditions perceived and creatively comprehended in the European art world? What were the first oriental art collections in modern Ukrainian territories? What evidence of cultural ties between Ukraine and the East has been discovered over time?—All of these and many other questions can be answered in the Museum of Oriental Art.
The exposition of the Museum of Oriental Art will surprise you with its noble simplicity and symbolism of drawings on porcelain vases, the mysterious look of the miko—the Japanese keeper of rituals and traditions—carved out of an elephant bone, as well as the breath of eternity in sculptural images of peaceful Buddhists deities, the light of Jerusalem in the painting by Ioannes Malinowski, and other unique works of Oriental artistic genius. In today’s anxious world, the atmosphere of traditional Oriental images and symbols will encourage thoughtful contemplation, special meditative peace, and reflections on eternal values.
The excursions, both sightseeing and thematic, will reveal the meanings and subtle nuances of Eastern traditions as well as provide as many impressions of the museum's exposition as possible. On the first floor of the Chinese Palace, one can attend tea ceremonies led by a tea master and filled with legends and magical stories.
The eastern garden located around the palace is a place where solitary admiration for nature encourages imaginary journeys into the past, reflections on the present, and dreams of the future.
Muzeum-rezerwat „Zamek w Złoczowie”
Zamek złoczowski został zbudowany w pierwszej połowie XVII wieku. Zamek reprezentuje nowoholenderski typ budowli obronnych i należy do zabytków typu „palazzo in fortezzo”, czyli łączy w sobie funkcje obronne i mieszkalne. Obiektami obronnymi zamku w Złoczowie są wały, bastiony, wieża nadbramna, most i rawelin. Z czasów założenia zachowały się wały, bastiony, część wieży nadbramnej, a rawelin i most są rekonstrukcjami.
Zamek Jakuba Sobieskiego wzniesiono według projektu nieznanego architekta. W 1686 roku na polecenie króla Jana III Sobieskiego został odrestaurowany i ozdobiony dziełami sztuki. W 1801 roku z bogatego dziedzictwa pozostało mało – jedynie niewielkie tereny z zamkiem. Od tego czasu właściciele zmieniali się kilkakrotnie, aż zamek stał się własnością państwa. Na dziedzińcu zamkowym do dziś zachował się jedynie Pawilon Chiński, duży pałac mieszkalny i wieża nadbramna, którą pod koniec XIX wieku znacznie przebudowano.
Pawilon Chiński na zamku złoczowskim został zbudowany pod koniec XVII wieku. Początkowo była to tak zwana galeria – rotunda z ośmioma kolumnami od strony fasady głównej i otaczającym ją balkonem. Wejście na drugą kondygnację odbywało się poprzez most z wału. W XVIII wieku dobudowano boczne przybudówki i budynek nazwano Pawilonem Chińskim. Zachowały się płaskorzeźby nad drzwiami i oknami drugiej kondygnacji rotundy. Udało się także odtworzyć konstrukcję wewnętrzną. 21 maja 2004 roku w odrestaurowanym Pawilonie Chińskim na zamku w Złoczowie otwarto Muzeum Kultur Wschodu. W centralnej dwukondygnacyjnej części Pawilonu Chińskiego, w rotundzie – część wewnętrzna i herbaciarnia.
Do najciekawszych eksponatów na zamku złoczowskim należą kamieni z zaszyfrowanymi inskrypcjami. Inskrypcje datowane są na koniec XIV ‒ początek XV wieku, nie mają odpowiedników, nie zostały jeszcze rozszyfrowane. Kamienie przywieźli z przedmieścia Złoczowa – wsi Nowosiółka.